De afgelopen jaren hebben wij veel kennis opgedaan op het gebied van het tunen en optimaliseren van motoren. Waar het vroeger nog simpelweg ging om het wisselen van sproeiers en naalden in carburateurs, ontkom je tegenwoordig niet meer aan de computer om de fijnafstelling te regelen.
Naast de diverse fabrieksupdates (software) die Moto Guzzi en Triumph zelf met regelmaat uitbrengen, hebben wij kennis opgedaan in het zelf aanpassen van de programmatuur. Inmiddels beschikken wij over de meest recente softwarepakketten om niet alleen de basisafstelling van de motorfietsen aan te passen, maar ook om verregaande wijzigingen in de programmatuur door te kunnen voeren. Zo kunnen wij tegenwoordig de volledige injectiekasten (ECU's) voorzien van nieuwe en aangepaste mappings: het verleggen van ontstekingstijdstippen, temperatuurcorrecties en verrijkingen, evenals het omzeilen van de Lambda-sturing behoren allen tot de mogelijkheden.
Wij maken geen gebruik van een vermogens/testbank, maar maken onze runs met aangesloten meetapparatuur op de openbare weg. Onder omstandigheden waar jij ook dagelijks mee te maken hebt. Wat wij onder andere kunnen verberteren:
- Naploffen in de uitlaat
- Slechte koude start
- Aan/uit effect onderin de toeren
- Onrustige gasreactie/toerental (o.a. bij filerijden)
- Vermogensdip in het middengebied verbeteren
Direct een afspraak maken? Vul het formulier hieronder in en we nemen zsm contact met je op!