Veel gestelde vragen
Haal/ brengservice
- Ik heb me enige tijd geleden opgegeven voor deze service, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Zijn jullie mij vergeten?
Nee, wij houden nauwkeurig de lijst bij van onze klanten die de motor opgehaald willen hebben. Van deze service wordt erg veel gebruik gemaakt. Dit veroorzaakt soms enige wachttijd. Omdat wij door heel Nederland halen en brengen is het noodzakelijk meerdere motoren per rit te vervoeren. Voor een enkele motor naar Den Helder rijden is niet efficiënt. Wij zoeken daarom voor elke rit steeds een aantal klanten bij elkaar die in een bepaalde regio wonen. Dit neemt soms wat tijd in beslag. Maar wees gerust, iedereen die zich op tijd heeft aangemeld wordt gegarandeerd geholpen. Zelfs als door de grote belangstelling dit buiten de actieperiode zou vallen.
Olie
- Hoeveel, en welke, olie moet er in mijn motorfiets?
Zie door hier te klikken de Smeerlijst.
- Hoe moet ik olie peilen?
Motor rechtop zetten. Peilstok verwijderen en schoonmaken. Peilstok terugsteken, niet inschroeven. Peil moet zich ongeveer midden tussen min en max bevinden. Onze ervaring is dat, bij een "wet-sump" carter zoals bij Guzzi, er weinig verschil is tussen het oliepeil van een warme dan wel koude motor.
- Hoeveel olie moet er in de voorvork?
Bij voorvorken met de aparte demper (Guzzi's na de V7 tot aan de California 1100) :
Binnenpoten 34 tot 38 mm: 70 ml Dextron/ATF per poot
Binnenpoten van 40 mm (Cal 3 en 1100) : 150ml Dextron/ATF per poot
Later types hebben allen oliegedempte voorvorken. Elk type heeft weer een andere hoeveelheid olie nodig.
Klepspeling
- Wat is de klepspeling van mijn Moto Guzzi?
Zie door hier te klikken de Smeerlijst.
Bandenspanning
- Wat is de juiste bandenspanning van mijn Moto Guzzi en/of van mijn Triumph Motorfiets?
Voor vrijwel alle Triumphs'en Moto Guzzi's geldt:
Voorband 2,4 bar (34.8 psi)
Achterband 2,8 bar (40.6 psi)
Kleurcodes
- Wat is de kleurcode van de lak van mijn Guzzi?
Guzzi heeft naar dealers nooit kleurcodes vrijgegeven. Echter, wij kunnen onderdelen spuiten in alle voorkomende kleuren. Er wordt geen standaard kleur gebruikt. Elke lakkleur wordt ter plekke gemaakt. De resultaten zijn niet van origineel te onderscheiden.
MotoPlat ontsteking
- Mijn motor loopt regelmatig op 1 cilinder en start soms moeilijk. Wat kan dat veroorzaken?
Op 1 cilinder lopen kan velerlei oorzaken hebben. Wij komen deze klacht de laatste jaren nogal eens tegen bij Guzzi's die een Motoplat-onsteking hebben (V65 Florida, V50 NATO, California 3 en Mille GT). Deze ontsteking is te herkennen aan de 2 aluminium kastjes (6x6x3cm) die de bobines aansturen. De kastjes geven nog wel eens de geest en kosten ±200 euro/stuk. Ons advies is dan ook om bij problemen niet meer in dit systeem te investeren, maar over te stappen op een modern digitaal onstekingssysteem van Silent Hektik.
Andere merken
- Kan ik ook met mijn Honda / Yamaha / ander merk bij jullie terecht?
Dat kan helaas niet. Onze werkplaats is volledig ingericht op de motoren van Moto Guzzi en Triumph. Al onze apparatuur, de gereedschappen en de kennis van onze monteurs zijn hierop afgestemd. Daarnaast hebben wij ook enkel en alleen onderdelen van deze merken op voorraad liggen.
Wij monteren wel banden op losse velgen van alle merken!